woensdag 19 december 2012

Onze 'geleerde' Fluff

Je zult misschien denken, waar zal dit stukje over gaan?
Het zit zo; vorige week had ik onze tweeling-neefjes te logeren.
Twee schattige 'mannetjes' van 3,5 jaar
(maar o, wat kunnen ze ondeugend en ondernemend zijn!).

de twee boefjes!

Wat voor hen heel aantrekkelijk is hier, is de kooi van Fluff.
Het is de dwerg-hamster van Ilse, die in de keuken op het kastje staat.
Regelmatig voorzien we hem van een klein stukje fruit, een stukje kaas, wat groente e.d.
Leuk als je dat mag geven natuurlijk.
En nee, ze gaan écht niet alleen de kooi open doen enzo hoor!
"Dat mag niet, dan wordt Ilse verdrietig toch?"
Ook is Fluff gek op wc-rolletjes. Je kan daar zo heerlijk mee stoeien! Hij verscheurt ze tot er alleen maar snippers van over zijn.

Zo ook vorig week was de kooi met Fluff erin weer een publiekstrekker.
Thomas had al een stukje van z'n appel gegeven, David van z'n mandarijn en ook een wc-rolletje, doorgeknipt zodat ze allebei iets konden geven.
Na wat geruzie op het krukje voor de kooi gingen ze weer spelen.

Toen ik later bij de kooi kwam zag ik wat de boys gedaan hadden!
Het huiswerk van Ilse (groep 8, over Fransen, vrijkorpsen en Patriotten) waar ze hard op geleerd had, lag in de kooi. Fluff zat zich er helemaal op uit te leven! De snippers vlogen in het rond!


Fluff bezig met z'n 'huiswerk'


'Kijk nou eens', zeg ik! 'Dat hadden we toch niet afgesproken?'
David heb het gedaan!, riep Thomas.
Sollie! zei David, en hij keek er heel schuldbewust bij.

En wij hebben er weer een leuk verhaal aan overgehouden!

Lieve groet,




1 opmerking:

  1. Wat grappig, ik heb vroeger ook hamsters gehad en die lieten we los lopen 's avonds, maar we hadden net nieuwe vloerbedekking, ....nou dat beestje had een zeer warm bedje en wij warme billen, wat was mijn vader kwaad.hihi
    Maar gezellig dat je mee doet met de give away,
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!