vrijdag 18 januari 2013

Slaapkamer is klaar.

Ik schreef al eerder dat we in de kerstvakantie waren begonnen met het opknappen van de slaapkamer.
Het bed verhuisde tussendoor van de ene hoek van de kamer naar de andere.
En ook de kast verhuisde mee.
Wat is het dan weer heerlijk als alles klaar is!
Het lastigst van het hele plan vond ik van te voren de kleurkeuze.
We hebben nl. een grenen bed en kast; manlief vond alles verven géén optie (jammer van dat hout).
En ik vond geen enkel behang mooi staan bij het toch wel wat oranje-achtige hout... en ik ben toch al zo'n twijfelaar :(
Maar langzaamaan kwam er toch een idee.

zelfs een dekbedovertrek met viooltjes kunnen vinden ;)

In het voorjaar, toen de viooltjes uit de tuin gingen (zo wild geworden!), heb ik, samen met Ilse alle mooie bloemetjes afgeplukt.
Alle potjes en vaasjes die we konden vinden vulden we met viooltjes.
Ja, dat werd zo leuk, dat ook eerst het fototoestel gehaald moest worden.
En nu.... de foto's van de viooltjes hangen ingelijst boven ons bed!
(lijsten van Ikea)




De kleur van het behang hebben we erbij gezocht.
En bij Xenos hebben ze op het moment heel veel zijden voorjaars-bloemetjes.
En ook viooltjes!
Ondanks alle twijfels van te voren ben ik nu wel heel blij met het eindresultaat.

Heeft iemand misschien nog een patroontje van gehaakte viooltjes?
Of misschien een granny?
Dan houd ik me aanbevolen!
Want nu wil ik natuurlijk nog een keer aan de slag met de haaknaald om de kamer nog wat op te pimpen ;)

Groet,






4 opmerkingen:

  1. Een prachtig, romantische kamer heb je ervan gemaakt en iedere morgen wakker worden met viooltjes! Iedereen wil dit toch!!
    Ik wens je een gezellig, knus en veilig weekend,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het mooi geworden Linda!!! En jij twijfelachtig??! Nee toch! Dit voelt toch zeker heerlijk,en ik moet toegeven het bed past nu prima bij je nieuwe spulletjes! Geniet ervan,fijn weekend en ik zie je maandag,Arjo. ps ik zal eens kijken bij de Granny's voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zus en je hebt het aardig doorgegeven al die crea dingen, Jorina heeft ook al zo,n leuk blogg met alle mooie creaties
    liefs Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er mooi uit. De foto's van de viooltjes vind ik ook super.
    Op de site “blijmetdraadjes” staat een haakpatroontje van een viooltje. Misschien kun je er iets mee?
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!