donderdag 18 februari 2016

Jurkje en tas van vilt

Voor onze jongste dochter maakte ik van een
grijs-gemêleerde tricot een jurkje.
Ik had een passend patroon voor een rokje,
daarboven gebruikte ik het patroon van een shirt.
De lengte van het shirt zo aangepast dat
de rok er op de juiste hoogte aan past.
Liefst zo basic mogelijk...
Het  jurkje zit prima
en wordt met plezier gedragen.






Van hobbyvilt (3mm dikte) maakte ik voor mijn
vriendin een boodschappentas.
Zomaar, een makkelijke tas.
Handig voor een kleine boodschap.
En goed voor het milieu ;)
i.p.v. al die plastic tasjes....
zie eerder bericht voor patroon...








Lieve groet,

Linda

16 opmerkingen:

  1. Wat een mooi en leuk jurkje en tasje! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk jurkje Linda!!!
    En de tas trouwens ook leuk gedaan.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi basic jurkje. En de kleur van het vest past er precies bij! Heerlijk om te dragen. De tas is mooi en ook nog eens heel handig,wat wil je nog meer. Groet en tot snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk jurkje voor je dochter,ja basic is in! ha ha
    Handig zo'n tas ,want je plastic zakken raken toch een keer op!
    groetjes Esther en leuk dat je ook weer blogt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh zo'n jurkje zou hier ook iedere dag gedragen worden, wat een leukerd!
    Handig je tas, ik heb er ook standaard één bij me tegenwoordig:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja die meiden willen allemaal zo basic mogelijk he, het staat ze wel heel goed! Mooie tas heb je ook gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk jurkje, en zo heerlijk combineerbaar met van alles...!
    En je vilt tas is ook super.

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke blog! ik zag u via andere blogster, zo gaat het
    in blogland, ik volg meestal blogjes die te maken hebben met
    haken, koken, fotografie, en leuke anecdotes, vindt leuk om
    weer hier te komen lezen.

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mag ik vragen welke patronen je hebt gebruikt voor het jurkje. mijn dochter heeft precies hetzelfde figuur :)
    vr.gr, netty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Netty, het patroon is wat lastig...
      Voor de bovenkant van het jurkje gebruikte ik patroon 37 uit Ottobre herfst 4/2014.
      Maar dat is een trui, daarom tekende ik maat 152 over. De capuchon er af gelaten, lengte langer gemaakt.
      Het rokje tekende ik na van een goed passend model.
      Zoek je dezelfde maat, dat wil ik hem gerust voor je overtekenen ;)
      Voor verdere vragen, mail me gerust (zie rechts bovenaan blog)

      Verwijderen
  10. Prachtig die tas, heb vandaag vilt gehaald om er ook een te maken! Mag ik vragen waar je de mintkleur vilt gehaald hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vilt koop ik bij De Stoffenkraam in Sliedrecht. Ze hebben heel veel kleuren! De mintkleur is 1,5 mm dik. De grijze is 3mm dik. Succes met je tas!

      Verwijderen
    2. Het vilt koop ik bij De Stoffenkraam in Sliedrecht. Ze hebben heel veel kleuren! De mintkleur is 1,5 mm dik. De grijze is 3mm dik. Succes met je tas!

      Verwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!