dinsdag 8 maart 2016

Coverlock machine uitproberen

Soms zou het best leuk zijn
om naast de naai- en lockmachine
ook een coverlocker te bezitten.
Om je naaiwerk nog mooier
en professioneler te kunnen maken.
Een lieve vriendin en collega
heeft er één en ze heeft me laten zien
wat er zoal mee mogelijk is.
En ik mocht het ook zelf uitproberen.

Daarvoor zocht ik een rest-lapje op.
Naar de maten van een rokje van
een lief achternichtje
tekende ik een patroon van een simpel rokje.
Naaien met sweattricot heeft wel iets,
hier en daar de binnenkant van de stof naar buiten slaan.
Geeft een leuk en stoer effect.
Een gemêleerd garen geeft
een extra leuk effect aan de locksteek.
Een paar kleine knoopjes erop als extra detail.
Nu nog horen wat de kleine dame er van vindt....







Lieve groet,

Linda







9 opmerkingen:

  1. Leuk, leuk, leuk. mooi dat verloopgaren. Ja, een coverlock, die hebben we denk ik allemaal wel op ons verlanglijstje toch? Maar..... Hij is zo duur. Ik twijfel al een paar jaar, of ik het er voor over heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit inderdaad ook tegen de prijs aan te hikken hoor!
      Maar tweedehands schijn je het ook goed te kunnen treffen, misschien een tip?!

      Verwijderen
  2. Te leuk...wat een heerlijk rokje lijkt me dat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een leuk rokje, en het lijkt me inderdaad ideaal zo'n machine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi rokje. Netjes bewerkt met de covermachine. ben je overstag,of blijft het bij lenen? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden je rokje,ik heb nog nooit van een coverlock gehoord??
    Maak je daarmee die randjes?
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Esther, je kunt er je zomen heel mooi mee krijgen. Niet meer gebobbel of knappende stiksels!

      Verwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!