woensdag 24 augustus 2016

Vakantie-haakwerk






Deze zomervakantie gingen we als gezin voor het eerst
op vakantie naar Italië.
We zaten in het dorpje Pella in een huisje vlakbij het Ortameer
(dat is een kleiner meer in de buurt van het Lago Maggiore).
Niet zo toeristisch daar, precies iets voor ons!
We hebben genoten van elkaar, de rust en de mooie omgeving.
En op loopafstand een italiaans-ijs-winkeltje!!!

Uiteraard ging er van alles om te handwerken mee ;)

Vlaggetjes haken...







Een patroontje dat na 1 vlaggetje al aardig in je hoofd zit.
Ik haak ze graag!
Het patroon met foto-tutorial vind je hier.
Ik haakte met dit patroon al eerder een gezellige vlaggenlijn.







Ook haakte ik een soort zakdoek-hoesje.
Zomaar, om eens kado te doen bv.
Een makkelijk, klein handwerkje die je zo mee naar het strand neemt.








Ook nam ik een bolletje Sunkissed mee.
Fijn garen om mee te haken.
Ik haakte er m'n favoriete bloemetje mee!







Haha, en dan even plat op de buik voor een mooi plaatje :)

Ook had ik zomaar zin om weer eens te borduren.
Het werd een klein merk-lapje.
Echt leuk om weer eens te doen.






Vinden jullie het ook zo heerlijk om te handwerken op vakantie?



Lieve groet,

Linda











7 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige dingen! Mooi hoor, ook de prachtige omgeving! Nee, ik handwerk bijna niet in de vakantie. Lezen is meer mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie omgeving, mooi weer, fijne bolletjes garen en een haaknaald, welke haakster wil dat niet. Je hebt mooie dingen gemaakt tijdens jouw vakantie. Leuk om daarmee noog even na te genieten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou je bent behoorlijk actief gewwest op vaknatie. Schattige bloemetjes...laat me raden,viooltjes? En de vlaggenlijn is ook echt een leukerd, of het nu in 1 kleur is of een paar kleuren bij elkaar. Altijd goed. Hopelijk is je batterij weer opgeladen, het klinkt iig goed. Groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je lekker bezig geweest in de vakantie. Ik neem ook graag wat mee als we op vakantie gaan. En ik zoek van te voren, alles bij elkaar op, en dat gaat dan allemaal in 1 tas......heerlijk!! En zodra de auto gaat rijden......gaat mijn 'vakantie-tas' open!! Laat ik nu ook zo`n vlaggenlijn hebben gemaakt. In de kleuren licht en donkergrijs met lichtblauw. Heeft ook heel gezellig opgehangen in ons verblijf:)

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig geweest op vakantie!
    Heb je geen last van zand en zweethanden dan,ha ha
    Haken vind ik wel onspannend en een patroontje waar je niet bij na hoeft te denken is heerlijk ja!
    Mooi en fijntjes je geborduurde marklap!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is leuk zeg die vlaggenlijn. Die bloemen ook trouwens. Mooie fotoshoot heb je er van gemaakt.
    Ik was veel van plan deze vakantie. Koffer mee met haakspullen, weinig rust in mijn hoofd gehad om te haken. Volgende keer beter. Normaal doe ik wel meer, alhoewel ik heb wel gordijntjes en een rokje genaaid in de vakantie. Niet helemaal stil gezeten dus.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!