dinsdag 18 oktober 2016

Haken en borduren...

De weken na de zomervakantie zijn voorbij gevlogen...
Het is inmiddels herfstvakantie.
Na de zonnige dag van gisteren, nu net de eerste regen.
Echt weer om even achter de computer een blogje te schrijven.

Van mijn hand deze keer wat kleinere handwerkjes.
Zomaar eenvoudige werkjes die je ook makkelijk meeneemt.
M'n vader heeft nl. 6 weken in het ziekenhuis gelegen.
(2 operaties, complicaties; hij knapt nu gelukkig weer op)
Dus heel wat uurtjes bij hem doorgebracht.
En dan heerlijk zomaar een handwerkje erbij,
toch een beetje huiselijk.

Omdat het borduren weer zo heerlijk was
heb ik nog maar 2 merklapjes gemaakt.







Ik heb ze kado gedaan aan lieve vriendinnen die
het qua gezondheid niet mee zit.
Met wat lieve woorden op een kaart en
het gedicht 'Gods borduurwerk'
van Corrie ten Boom.
Bij haar las ik o.a. over dit gedicht.


Verder is het haken van dit speldenkussen ook zo makkelijk.
Twee ronde lapjes haken, en die daarna met vasten
op elkaar haken en vullen.
En dan versieren met een gehaakte bloem of leuke knoop.




M'n neefje van 7 jaar vroeg me pas
toen hij bij m'n gehaakte gebakjes stond te kijken...
Tante Linda, wilt u voor mij ook zo'n taartje maken?
Kunnen jullie dat weerstaan, zo'n vraag uit zo'n lief bekkie?
Ik niet ;)
Dus aan de haak,
en ook voor de twee broertjes één gemaakt.




Laatst kwam ik een patroontje tegen van
konijnen-oren om een houten ring.
Weer zo'n leuk, maar lekker-snel-klaar project.
Ik haakte ze o.a. voor collega's die tante werden.





Ook kwam ik een patroon tegen voor een gehaakt speenkoord.
Leuk, in bijpassende kleur, erbij gemaakt.




Inmiddels is ook de naaimachine weer onder het stof vandaan gehaald.
Ik ben bezig met een rok en truitje voor m'n lieve moeder.
Als het af is hoop ik het jullie te laten zien.



Lieve groet,

Linda







14 opmerkingen:

  1. Leuke dingetje gehaakt en mensen blij gemaakt!
    fijn dat je vader opknapt het beste ermee.
    Ondertussen mooi geborduurd (echt van vroeger)
    Ben benieuwd naar je naaicreaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk allemaal, Linda! Hoe is het met de rok en truitje voor je moeder? Wij, van de Gouden Naald, zijn natuurlijk zeer benieuwd en bewonderen je geduld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig geschreven blogje Linda. En wat een mooie borduurwerkjes en dan nog een toepasselijk gedichtje erbij. Een erg lief gebaar voor je vriendinnen. De haaksel zijn prachtig,alles even netjes gemaakt. Echt a la Linda. Succes met het setje van je mams! Groet uit O-A

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie dingen maakte je weer! Wat kan je toch goed haken (en borduren) Gelukkig dat het met je vader weer wat beter gaat. Ben benieuwd naar de kleding voor je moeder, dat zal ook wel goed komen verwacht ik zo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie spulletjes heb je weer gemaakt. Lekker bezig geweest. Wat leuk dat neefjes zelfs je werk waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie spulletjes heb je weer gemaakt. Lekker bezig geweest. Wat leuk dat neefjes zelfs je werk waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o, wat mooi. die strik aan de ringel, echt mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij zijn een erkende geldschieter die in 2000 is opgericht. We bedienen meer dan 60 landen met meer dan 200.000 agentschappen over de hele wereld. Solliciteer voor zakelijke of persoonlijke leningen, schuldconsolidatie, woningkrediet, hypotheeklening, projectlening, voor meer informatie Bezoek ons vandaag nog! E-mail: lendingcashhelpdesk@gmail.com
    whatsapp : +91 9108256518

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!